Projects per year
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 6 Finished
-
chabaDoo: individuelle Lernräume - chabaDoo: Lehrende als Mitgestalter von individuellen Lernräumen
01.11.2019 → 30.06.2020
Project: Research Project
-
BF-Digitale Zukunft - Equal Opportunities in a Digital Future? On the Development of Media Literacy among Socially Disadvantaged Young People
Ortner, C., Strohmeier, D., Jadin, T. & Gradinger, P.
01.10.2018 → 30.09.2020
Project: Research Project
-
chabaDoo - chabaDoo: Innovative Lernwege und Kompetenzförderung
01.09.2018 → 30.06.2019
Project: Research Project
-
LIFT - LIFT: Lernen, inspirieren, fördern mit Tablets
21.12.2017 → 31.07.2021
Project: Research Project
-
-
Austrian College Students' Experiences With Digital Media Learning During the First COVID-19 Lockdown
Kovacs, C., Jadin, T. & Ortner, C., 7 Feb 2022, In: Frontiers in Psychology. 13, 734138.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access1 Citation (Scopus) -
Microlearning in Unternehmen zur Förderung von arbeitsintegriertem Lernen
Husemann, H. & Jadin, T., 2022, Technologie und Bildung in hybriden Arbeitswelten: GfA Frühjahrskongress 2022. GfA Press, 7 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedings › Conference contribution › peer-review
-
Nachhaltige Effekte aus der COVID-bedingten Online-Lehre?! Didaktik-Boost für die Digitalisierung der Lehre
Jadin, T., Prinz, K. M., Kovacs, C., Wetzelhütter, D. & Rami, U., 2022, Digitale Lehre nachhaltig gestalten. Standl, B. (ed.). Münster: Waxmann, p. 19-28 ( Medien in der Wissenschaft; vol. 80).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedings › Chapter › peer-review
Open Access -
Soziale Präsenz und Interaktion als Teilaspekte guter Onlinelehre
Jadin, T., Rami, U. & Wetzelhütter, D., 2022, In: die hochschullehre. 2022, 8, p. 320-332 13 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access -
Hochschullehre im Lockdown. Relevante Faktoren für die motivierte Online-Lehre.
Jadin, T., Rami, U. & Schutti-Pfeil, G., 2021, Forschungsimpulse für hybrides Lehren und Lernen an Hochschulen. Barnat, M., Bosse, E. & Szcyrba, B. (eds.). p. 147-161 15 p. (Cologne Open Science-Schriftenreihe "Forschung und Innovation in der Hochschulbildung (FIHB)).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedings › Chapter › peer-review
Activities
-
Hybrides Lernen und Arbeiten
Tanja Jadin (Speaker)
3 Dec 2021Activity: Talk or presentation › Invited talk
-
Relevante Faktoren für eine vertiefende Lernorientierung in digitalen Lernumgebungen
Karoline Prinz (Speaker) & Tanja Jadin (Speaker)
16 Sept 2021Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Digital Literacy among Children and Adolescents: A Question of Social Inequality?
Katharina Maierl (Speaker), Christina Ortner (Speaker) & Tanja Jadin (Speaker)
24 May 2019Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Equal Opportunities in a Digital Future? On the Development of Media Literacy Among Socially Disadvantaged Adolescents. A Research Project of the University of Applied Sciences Upper Austria
Christina Ortner (Speaker), Dagmar Strohmeier (Speaker), Petra Gradinger (Speaker), Tanja Jadin (Speaker) & Katharina Maierl (Speaker)
24 May 2019Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Multimedia Learning
Tanja Jadin (Speaker)
21 Jun 2018Activity: Talk or presentation › Oral presentation