Projects per year
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 7 Finished
-
ALeS - Workplace integrated Learning in Smart Factory
01.04.2021 → 31.03.2022
Project: Research Project
-
chabaDoo: individuelle Lernräume - chabaDoo: Lehrende als Mitgestalter von individuellen Lernräumen
01.11.2019 → 30.06.2020
Project: Research Project
-
BF-Digitale Zukunft - Equal Opportunities in a Digital Future? On the Development of Media Literacy among Socially Disadvantaged Young People
Ortner, C., Strohmeier, D., Jadin, T. & Gradinger, P.
01.10.2018 → 30.09.2020
Project: Research Project
-
chabaDoo - chabaDoo: Innovative Lernwege und Kompetenzförderung
01.09.2018 → 30.06.2019
Project: Research Project
-
LIFT - LIFT: Lernen, inspirieren, fördern mit Tablets
21.12.2017 → 31.07.2021
Project: Research Project
-
Austrian College Students' Experiences With Digital Media Learning During the First COVID-19 Lockdown
Kovacs, C., Jadin, T. & Ortner, C., 7 Feb 2022, In: Frontiers in Psychology. 13, 734138.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access -
Hochschullehre im Lockdown. Relevante Faktoren für die motivierte Online-Lehre.
Jadin, T., Rami, U. & Schutti-Pfeil, G., 2021, Forschungsimpulse für hybrides Lehren und Lernen an Hochschulen. Barnat, M., Bosse, E. & Szcyrba, B. (eds.). p. 147-161 15 p. (Cologne Open Science-Schriftenreihe "Forschung und Innovation in der Hochschulbildung (FIHB)).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedings › Chapter › peer-review
-
OER-Zertifikate für Lehrende und Hochschulen. Kompetenzen und Aktivitäten sichtbar machen.
Schön, S., Ebner, M., Brandhofer, G., Berger, E., Gröblinger, O., Jadin, T., Kopp, M. & Steinbacher, H-P., 2021, Lehrentwicklung by Openness – Open Educational Resources im Hochschulkontext. Gabellini, C., Gallner, S., Imboden, F., Kuurstra, M. & Tremp, P. (eds.). Pädagogische Hochschule Luzern, p. 29-32Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedings › Conference contribution › peer-review
Open Access -
Plötzlich Online - Relevante Resilienzfaktoren aus Lehrendensicht
Schutti-Pfeil, G., Jadin, T. & Rami, U., 2021, 9. Tag der Lehre der FH OÖ: Resilienz und Resilienzfaktoren in der Hochschullehre - Anpassungsleistungen der Hochschuldidaktik in volatilen Zeiten. p. 155-167 13 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedings › Conference contribution › peer-review
Open Access -
Synchrone hybride Lehre – Ein Digitalisierungsschub mit Potenzial?
Rami, U., Wetzelhütter, D., Martin, S. & Jadin, T., 2021, FNMA Magazin, 03/2021.Research output: Contribution to magazine › Article
Activities
-
Hybrides Lernen und Arbeiten
Tanja Jadin (Speaker)
3 Dec 2021Activity: Talk or presentation › Invited talk
-
Relevante Faktoren für eine vertiefende Lernorientierung in digitalen Lernumgebungen
Karoline Prinz (Speaker) & Tanja Jadin (Speaker)
16 Sep 2021Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Equal Opportunities in a Digital Future? On the Development of Media Literacy Among Socially Disadvantaged Adolescents. A Research Project of the University of Applied Sciences Upper Austria
Christina Ortner (Speaker), Dagmar Strohmeier (Speaker), Petra Gradinger (Speaker), Tanja Jadin (Speaker) & Katharina Maierl (Speaker)
24 May 2019Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Digital Literacy among Children and Adolescents: A Question of Social Inequality?
Katharina Maierl (Speaker), Christina Ortner (Speaker) & Tanja Jadin (Speaker)
24 May 2019Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Multimedia Learning
Tanja Jadin (Speaker)
21 Jun 2018Activity: Talk or presentation › Oral presentation