Schulsozialarbeit im Spannungsfeld heterogener Erwartungen und ambivalenter Abgrenzungsfragen. Implementierung der Schulsozialarbeit der Kinder- und Jugendhilfe OÖ. (KJH OÖ.)

Martina Beham-Rabanser, Daniela Wetzelhütter

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung

Abstract

From school year 2010/11 to 2012/13, the local youth service agency in Upper Austria started to establish a new kind of school social work, called SuSA. The implementation of the development process was accompanied by a scientific investigation done by the Institute of Sociology, Johannes Kepler University Linz. Divers methods were used like semi-structured interviews to study the stakeholders’ attitudes and online-surveys to investigate the cross-border cooperation of headmasters and teachers on the one hand and school social workers on the other hand. The aim of the article is a description of the stakeholders’ and institutional players’ expectations, their experiences in teamwork and to answer the question if there is a clear segregation of duties and responsibilities between the teamplayers.

Titel in ÜbersetzungSchool social work between the poles of heterogeneous expectations and ambivalent questions on boundaries. Implementation of school social work of the local youth service agency in Upper Austria
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)79-91
Seitenumfang13
FachzeitschriftOsterreichische Zeitschrift fur Soziologie
Jahrgang40
Ausgabenummer1
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 1 März 2015
Extern publiziertJa

Schlagwörter

  • Child and youth services
  • Implementation
  • School social work

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Schulsozialarbeit im Spannungsfeld heterogener Erwartungen und ambivalenter Abgrenzungsfragen. Implementierung der Schulsozialarbeit der Kinder- und Jugendhilfe OÖ. (KJH OÖ.)“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

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