Patientenzufriedenheit und qualitätsmessung in der telemedizin - Anwendung eines erhebungsinstrumentes für die postoperative nachsorge

N. Reckwitz, J. Kriegel, A. Derebasi, A. Gerboth, P. Schütte, G. Muhr, B. Clasbrummel

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung

Abstract

In the health care sector, decision makers and health professionals are increasingly concerned with utility, quality and costs of medical-therapeutic procedures. To optimize the determinants, the potentials of telemedicine are used more often, including innovations in electronic and imaging. Telemedicine contains the usage of telecommunication and information technology during the diagnosis and treatment of patients. This paper deals with the goal-orientated and systematic development of a comprehensive patients questionnaire as a part of patients registers. By means of these questionnaires, contentment, as well as prospects of implementation of telemedical procedures concerning post-operative treatment are evaluated.

Titel in ÜbersetzungPatient satisfaction and quality assessment at telemedicine - Applying of a patient questionnaire instrument
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)149-154
Seitenumfang6
FachzeitschriftGesundheitsokonomie und Qualitatsmanagement
Jahrgang12
Ausgabenummer3
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - Juni 2007
Extern publiziertJa

Schlagwörter

  • Measurement
  • Patient satisfaction
  • Postoperative care
  • Quality
  • Standardized questionnaire
  • Telemedicine
  • Telemedicine consultation

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Patientenzufriedenheit und qualitätsmessung in der telemedizin - Anwendung eines erhebungsinstrumentes für die postoperative nachsorge“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

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