Legitimacy and Discourse in Impact Investing: Searching for the Holy Grail

Othmar M. Lehner, Theresia Harrer, Madeleine Quast

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/TagungsbandKonferenzbeitragBegutachtung

3 Zitate (Scopus)

Abstract

We look how legitimacy in the impact investing market is being used in order to counteract the liability of newness. Applying a discourse-analysis, we find that actors use rhetorical-strategies and discursive-foci based on their relative positioning in the field, which leads to communications gaps and power struggles.

OriginalspracheEnglisch
TitelAcademy of Management Proceedings
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2018
VeranstaltungAcademy of Management Conference Best Paper Proceedings - Boston, USA/Vereinigte Staaten
Dauer: 9 Aug 201913 Aug 2019

Publikationsreihe

NameAcademy of Management Proceedings
ISSN (Print)0065-0668
ISSN (elektronisch)2151-6561

Konferenz

KonferenzAcademy of Management Conference Best Paper Proceedings
Land/GebietUSA/Vereinigte Staaten
OrtBoston
Zeitraum09.08.201913.08.2019

Schlagwörter

  • legitimacy
  • impact investing
  • impact reporting
  • discourse
  • communication

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Legitimacy and Discourse in Impact Investing: Searching for the Holy Grail“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitieren