Habit, Affect, and Cognition: A Constructivist Model on How They Shape Decision Making

Jörg Kraigher-Krainer

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/TagungsbandKapitelBegutachtung

Abstract

This paper presents a cybernetic decision model linking discrepancy theory to perceived risk and decision-type research. A scarce set of variables is used for modelling the pre-purchase, purchase and post-purchase phase. Five decision types are proposed and a bigger picture on consumer perception, decision making, and customer value creation is provided.

OriginalspracheEnglisch
TitelContributions to Management Science
Herausgeber (Verlag)Physica-Verlag
Seiten189-206
Seitenumfang18
ISBN (Print)978-3-7908-2746-0
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2012
VeranstaltungValue Chain Management (VCM) Conference - Steyr, Österreich
Dauer: 4 Mai 20115 Mai 2011
http://www.vcm-conference.com

Publikationsreihe

NameContributions to Management Science
ISSN (Print)1431-1941
ISSN (elektronisch)2197-716X

Konferenz

KonferenzValue Chain Management (VCM) Conference
Land/GebietÖsterreich
OrtSteyr
Zeitraum04.05.201105.05.2011
Internetadresse

Schlagwörter

  • Decision Making

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Habit, Affect, and Cognition: A Constructivist Model on How They Shape Decision Making“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitieren