Augmenting the reality with 3D sound sources

Michael Haller, Daniel Dobler, Philipp Stampfl

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/TagungsbandKonferenzbeitragBegutachtung

6 Zitate (Scopus)

Abstract

Augmented reality (AR) is not only a new type of computer entertainment, but it can also be used for serious applications. Because the user is directly involved in the virtual world, enhanced reality can be more engaging than traditional computer work. Especially for a better sound impression, AR could be a solution for many problems.The sound component is still missing in current AR applications, which combine live video and computer graphics to produce real-time visual effects.

OriginalspracheEnglisch
TitelACM SIGGRAPH 2002 Conference Abstracts and Applications, SIGGRAPH 2002
Herausgeber (Verlag)Association for Computing Machinery, Inc
Seiten65
Seitenumfang1
ISBN (elektronisch)1581135254, 9781581135251
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 21 Juli 2002
VeranstaltungInternational Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, SIGGRAPH 2002 - San Antonio, USA/Vereinigte Staaten
Dauer: 21 Juli 200226 Juli 2002

Publikationsreihe

NameACM SIGGRAPH 2002 Conference Abstracts and Applications, SIGGRAPH 2002

Konferenz

KonferenzInternational Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, SIGGRAPH 2002
Land/GebietUSA/Vereinigte Staaten
OrtSan Antonio
Zeitraum21.07.200226.07.2002

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Augmenting the reality with 3D sound sources“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitieren