A Shape-Oriented Approach for Creating Novel Tangible Interfaces.

Brian Eschrich, Anja Knöfel, Thomas Gründer, Mandy Keck, Rainer Groh

Publikation: KonferenzbeitragPapierBegutachtung

Abstract

Most design methods for developing tangible interfaces apply a user-centered strategy for problem solving. These methods introduce an analytic approach to identify needs and requirements of the emerging interface. They also require the mapping of interaction to functionality. However, they rarely elaborate how such a mapping can be achieved. In this paper, we describe a shape-oriented method that supports the mapping process by stimulating creative ideas and broaden the variety of solutions.
OriginalspracheEnglisch
Seiten189-195
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2013
Extern publiziertJa
VeranstaltungMensch & Computer 2013 - 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien - Bremen, Deutschland
Dauer: 8 Sep. 201311 Sep. 2013

Konferenz

KonferenzMensch & Computer 2013 - 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien
Land/GebietDeutschland
OrtBremen
Zeitraum08.09.201311.09.2013

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „A Shape-Oriented Approach for Creating Novel Tangible Interfaces.“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitieren