Aktivitäten pro Jahr
Wissenschaftliche Tätigkeiten
- 1 – 50 von 71 Ergebnissen
Suchergebnisse
-
Turning customer critics into brand promoters through implicit and explicit requests in webcare
Iris Siret (Redner*in), William Sabadie (Redner*in) & Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
15 Juni 2023 → 18 Juni 2023Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Making online complainants to revise their criticism: Effects of companies’ implicit and explicit requests
Iris Siret (Redner*in), William Sabadie (Redner*in) & Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
17 Mai 2023 → 19 Mai 2023Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Why are you doing this to me? Dissatisfied consumers' reaction to service failures involving their favorite brand
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
9 Feb. 2023 → 12 Feb. 2023Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. (Externe Organisation)
Wolfgang Jonas Weitzl (Mitglied)
2022 → …Aktivität: Mitgliedschaft › Netzwerkmitglied
-
When others signal what to expect: Cultural biases in online complaining
Sanchayan Sengupta (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Marc Linzmajer (Redner*in)
12 Aug. 2022 → 14 Aug. 2022Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Influencer Authenticity – Conceptualization, Nature and Nomological Role
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Robert Zniva (Redner*in)
29 Juni 2022 → 30 Juni 2022Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
A Question of Perspective: Attribute and Goal Framing of Webcare Responses
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Udo Wagner (Redner*in)
3 Juli 2022 → 6 Juli 2022Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Shame is a brand eating emotion: Negative effects of consumer-brand identification in the aftermaths of brand failures
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Clemens Hutzinger (Redner*in)
24 Mai 2022 → 27 Mai 2022Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Framing Effects Among Complaint Bystanders:Small Changes of Words – Big Changes of Attitude
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
20 Apr. 2022Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Discovering new opportunities: NeuroIS research in the modern consumer context
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
14 Juni 2022Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Journal of Retailing and Consumer Services (Fachzeitschrift)
Wolfgang Jonas Weitzl (Gutachter*in)
2022 → …Aktivität: Begutachtung von Publikationen und Herausgebertätigkeiten › Begutachtung von Publikationen
-
An Apology is More Than Just Saying “Sorry” – Framing Effects in Online Service Recoveries
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Robert Zniva (Redner*in), Gerald Petz (Redner*in) & Charlotte Pichler (Redner*in)
2 Juni 2021 → 4 Juni 2021Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Triggering Word-of-Mouth with Social Closeness and Complaint-Reaction-Time?!
Clemens Hutzinger (Redner*in) & Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
29 Nov. 2021 → 1 Dez. 2021Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Customer dissatisfaction as an antecedent of online complainants' desires: An ambivalent story
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Clemens Hutzinger (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
15 Apr. 2021Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
"I thought we were one?" When consumer-brand identification cultivates shame
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Robert Zimmermann (Redner*in) & Gabriele Obermeier (Redner*in)
22 Sep. 2021 → 24 Sep. 2021Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Brand (un-)attached complainants' thoughts and feelings during the co-created online recovery process
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Clemens Hutzinger (Redner*in)
26 Aug. 2021 → 28 Aug. 2021Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Betrayed by reviewers: Positive consumer responses to unfair negative word-of-mouth
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Clemens Hutzinger (Redner*in)
25 Mai 2021 → 28 Mai 2021Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
The two shades of shame: The differentiating roles of episodic shame and brand shame following service failures
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Milena Micesvki (Redner*in)
19 Feb. 2021 → 21 Feb. 2021Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Types of Electronic Word-of-Mouth and their Impact on Consumer Attitudes
Robert Zniva (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Julian Müller (Redner*in) & Andrea Schneider (Redner*in)
25 Juni 2020Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
International Journal of Research in Marketing (Fachzeitschrift)
Wolfgang Jonas Weitzl (Gutachter*in)
2020 → …Aktivität: Begutachtung von Publikationen und Herausgebertätigkeiten › Begutachtung von Publikationen
-
Consumers’ Perceptions and Reactions to Content Marketing
Sabine Einwiller (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Lina Stürmer (Redner*in) & Dan Laufer (Redner*in)
2 Dez. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
The strategic use of joy: Engendering employee engagement through gamification
Jens Seiffert-Brockmann (Redner*in) & Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
26 Sep. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
The dark side of customer-brand relationships: Revenge following customer satisfaction
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Clemens Hutzinger (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
28 Mai 2019 → 31 Mai 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
How can firms stop negative word-of-mouth? A typology of online complainants
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Clemens Hutzinger (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
9 Juli 2019 → 11 Juli 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Perceptions of content marketing – An exploratory study
Sabine Einwiller (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Lina Stürmer (Redner*in)
27 Nov. 2019 → 29 Nov. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
The Evolution of Online Complainants’ Desires
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Clemens Hutzinger (Redner*in), Sabine Einwiller (Redner*in) & Reinhard Grohs (Redner*in)
20 Feb. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
(Un-)Verantwortliche Werbung? Reaktion von RezipientInnen auf Sponsorship-Disclosures und Native Advertising Inhalte
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Jens Seiffert-Brockmann (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
25 Apr. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Gamifying Public Relations: A new pathway towards stakeholder engagement
Jens Seiffert-Brockmann (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Ariadne Neureiter (Redner*in)
24 Mai 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
When can sponsorship disclosures lead consumers to resist covert persuasion online?
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Sabine Einwiller (Redner*in) & Jens Seiffert-Brockmann (Redner*in)
24 Mai 2018 → 28 Mai 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
How (un-)committed customers cope with (non-)economic service failures and online recovery attempts
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Clemens Hutzinger (Redner*in)
22 Nov. 2018 → 23 Nov. 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Susceptibility to social influence: Its effects on online service recovery bystanders
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Clemens Hutzinger (Redner*in)
26 Juli 2018 → 29 Juli 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
The aftermath of bad brand experiences: How webcare affects (un-)committed complainants' coping strategies
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Clemens Hutzinger (Redner*in)
3 Sep. 2018 → 4 Sep. 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Effectiveness of Native Advertisement Content
Sabine Einwiller (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Jens Seiffert-Brockmann (Redner*in)
29 Apr. 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Intervening failure attribution perceptions and NWOM with online service recovery actions
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
27 Juni 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
When consumer love strikes back: The effects of online complaint handling and relationship strength on customer revenge
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Clemens Hutzinger (Redner*in), Pascal B. Güntürkün (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
18 Juni 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Internet Research (Fachzeitschrift)
Wolfgang Jonas Weitzl (Gutachter*in)
2018 → …Aktivität: Begutachtung von Publikationen und Herausgebertätigkeiten › Begutachtung von Publikationen
-
Service recovery via social media: Normative social influences on complaint bystanders' brand image evaluations
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Clemens Hutzinger (Redner*in)
30 Mai 2018Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
When Online Service Recovery Actions Backfire
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
17 Feb. 2017 → 19 Feb. 2017Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
A Cross-Country Analysis of Consumer Online Badmouthing
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
28 Mai 2017Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
The Role and Determinants of Consumer Webcare Receptiveness and Its Impact on Service Recovery Outcomes
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
27 Juni 2017 → 1 Juli 2017Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Reconsidering the Boomerang Effect: When good eWOM truly hurts and bad eWOM really sells
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
5 Mai 2017Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
CSR and trust: A longitudinal analysis of CSR communication in the German press
Jens Seiffert-Brockmann (Redner*in) & Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
30 Juni 2017 → 1 Juli 2017Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Die Wirkung von Disclaimern und Persuasion Knowledge auf die Rezeption von Native Advertising
Sabine Einwiller (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Jens Seiffert-Brockmann (Redner*in)
24 Nov. 2017Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Investigating the outcomes of (un-)desired online service recovery actions
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Sabine Einwiller (Redner*in)
8 Sep. 2017Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
The Influence of Corporate Webcare and Brand Advocates on Online Complaint Observers
Clemens Hutzinger (Redner*in), Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in) & Elisabeth Wolfsteiner (Redner*in)
15 Sep. 2016Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
When Credibility Truly Matters Online: Investigating the Role of Source Credibility for the Impact of Customer Reviews
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Elisabeth Wolfsteiner (Redner*in), Sabine Einwiller (Redner*in) & Udo Wagner (Redner*in)
27 Okt. 2016 → 30 Okt. 2016Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
It is All a Matter of Trust: The Importance and Role of Consumer Trust in eWOM
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Robert Zniva (Redner*in) & Ardion Beldad (Redner*in)
26 Feb. 2016 → 28 Feb. 2016Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Effectiveness of Responding to Online Complaints
Sabine Einwiller (Redner*in) & Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in)
7 Apr. 2016 → 8 Apr. 2016Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
American Marketing Association (Externe Organisation)
Wolfgang Jonas Weitzl (Mitglied)
2016 → …Aktivität: Mitgliedschaft › Netzwerkmitglied
-
Creating Consumer-Based Brand Equity With Brand Communication on Facebook
Wolfgang Jonas Weitzl (Redner*in), Sabine Einwiller (Redner*in), Ardion Beldad (Redner*in) & Robert Zniva (Redner*in)
26 Feb. 2016 → 28 Feb. 2016Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag