Projekte pro Jahr
Persönliches Profil
Forschungsgebiete
Dagmar Strohmeier is fh-professor at the University of Applied Sciences Upper Austria, Linz, Austria and professor II at the University of Stavanger, Norway. Her main research area is on peer relations among adolescents with a cross-cultural and cross-national perspective and a special focus on immigrant youth. She has developed, implemented, and evaluated the ViSC program to foster social and intercultural competencies in Austrian, Romanian, Cypriot, Turkish, and Kosovar schools.
Kompetenzen im Bereich UN SDGs
2015 einigten sich UN-Mitgliedstaaten auf 17 globale Ziele für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals, SDGs) zur Beendigung der Armut, zum Schutz des Planeten und zur Förderung des allgemeinen Wohlstands. Die Arbeit dieser Person leistet einen Beitrag zu folgendem(n) SDG(s):
Fingerprint
- 1 Ähnliche Profile
Kooperationen und Spitzenforschungsbereiche der letzten fünf Jahre
-
ASPIRE - In Ausbildung, Arbeit oder Schulung?! Eine Längsschnittstudie der Erfolgsfaktoren von Migrant*innen
Strohmeier, D. (Leitende(r) Forscher/-in) & Gradinger, P. (Weitere Forschende)
01.03.2022 → 28.02.2027
Projekt: Forschungsprojekt
-
BF-Digitale Zukunft - Chancengleichheit in der digitalen Zukunft? Zur Entwicklung von Medienkompetenz bei sozial benachteiligten Jugendlichen
Ortner, C. (Leitende(r) Forscher/-in), Strohmeier, D. (CoPI), Jadin, T. (Weitere Forschende) & Gradinger, P. (Weitere Forschende)
01.10.2018 → 30.09.2020
Projekt: Forschungsprojekt
-
Förderung von positiver Entwicklung und Resilienz an Schulen mit dem Holisitc Student Assessment
Strohmeier, D. (Leitende(r) Forscher/-in) & Gradinger, P. (Weitere Forschende)
01.01.2017 → 31.12.2017
Projekt: Forschungsprojekt
-
Europe 2038
Strohmeier, D. (Leitende(r) Forscher/-in)
01.01.2016 → 30.06.2016
Projekt: Forschungsprojekt
-
Mobbing in multikulturellen Schulen aus einer Sozialen Netzwerk Perspektive
Strohmeier, D. (Leitende(r) Forscher/-in)
01.01.2016 → 31.12.2017
Projekt: Forschungsprojekt
-
Longitudinal antecedents and consequences of ethnic, cyber and offline victimization
Strohmeier, D. & Gradinger, P., 2024, in: European Journal of Developmental Psychology. 21, 4, S. 540-559 20 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
3 Zitate (Scopus) -
Stärkenorientierte Schulsozialarbeit: Ein kriteriumsorientierter Qualitätscheck
Wagner, P. & Strohmeier, D., 2024, in: Sozialpädagogische Impulse. 2024, 3, S. 43-45Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel
-
Students as victims of bullying by teachers: Longitudinal antecedents and consequences
Strohmeier, D., Trach, J., Chávez, D. & D urso, G., 13 Juni 2024, in: Social Psychology of Education.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access -
Teacher evaluations of interethnic bullying of an Arab student: The role of perceiving refugees as a threat or benefit
Kollerová, L., Soukup, P., Strohmeier, D., Caravita, S. C. S. & Killen, M., 2024, (Angenommen/Im Druck) in: Social Psychology of Education.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access -
The Associations between Anti-Bullying Interventions and Bullying and Cyberbullying Rates in Albanian Schools
Ismaili, E., Rama, R., Strohmeier, D., Yanagida, T., Gradinger, P. & Dragoti, E., 2024, (Angenommen/Im Druck) in: International Journal of Bullying Prevention.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access
Wissenschaftliche Tätigkeiten
-
The importance of person, family, and school level processes to explain the academic achievement gap of immigrant adolescents
Strohmeier, D. (Redner*in) & Wagner, P. (Redner*in)
2022Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Interkulturelle Lernkompetenz als Aspekt des Lebenslangen Lernens im Hochschulbereich
Wagner, P. (Redner*in), Strohmeier, D. (Redner*in) & Gradinger, P. (Redner*in)
19 Sep. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Moral emotion attributions and justifications differ in prosocial omission versus intentional social exclusion situations among adolescents.
Strohmeier, D. (Redner*in), Mazzone, A. (Redner*in) & Kollerova , L. (Redner*in)
31 Aug. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Online hate postings against minority groups: Peer norms impact moral judgements and emotions
Strohmeier, D. (Redner*in) & Gradinger, P. (Redner*in)
30 Aug. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag
-
Evidence-based bullying prevention in low- and middle income countries.
Strohmeier, D. (Redner*in)
29 Aug. 2019Aktivität: Gespräch oder Vortrag › Vortrag